2010. november 5., péntek

Online Banking

És íme itt az IT-témájú poszt-trilógia befejező része (mert valljuk be, a mosógépszerelő nem akármit vitt végbe azzal a csavarral - egyébként épp most viszik el a régi gépet, remélem, hozzák majd az újat).
Az alábbiakban az Online Banking igénylésének menetét írom le (természetesen ezt csak egy banknál tapasztaltam meg, de az a bank a Közel-Kelet egyik vezető pénzintézete).

1. lépés: jelzem a fiókban, ahol a számlát nyitottam (másik fiókban nem lehet) az igényemet. 5000 líra befizetése után (ami egyébként valóban potom összeg) egy hét türelemre intenek.
2. lépés: az egy hét leteltével felhívnak a banktól, hogy kész a PIN-kódom és az egyszeri azonosítóm. Befáradok érte.
3. lépés: a számítógépre telepítem a jó esetben a banktól kapott, rossz esetben a netről letöltött programot. Felhívom a bankot, bediktálom az azonosítót és a PINt, erre ők adnak egy másik azonosítót és egy új jelszót. Ezt bepötyögöm a programba, választok egy felhasználónevet és egy saját, végleges jelszót.
4. lépés: megnyitom a programot, ami megnyit egy böngészőablakot. Ezt kinyomtatomi és bemegyek vele a bankba, majd a helyszínen aláírom.
5. lépés: várok 24 órát, hogy aktiválódjon a szolgáltatás (bár nekem 2 napot kellett várni). Ezek után már meg tudom nézni a számlaegyenlegemet, tudok pénzt mozgatni a dollár-, és líraszámlám között, és... ennyi.

Ugye milyen egyszerű? Nade:

Ha utalni szeretnék valakinek, aki nem én vagyok, be kell mennem a bankba a számla tulajdonosával, együtt kitöltünk mindenféle papírt, az ő aláírása is szükséges... Bele sem merek gondolni, mi lenne, ha valakinek haza szeretnék utalni. Tehát most úgy néz ki az online felületem, hogy tudok 1, azaz egy darab számlára utalni, ha máshova szeretnék, újabb papírok és 48 órák jönnek.

És ha már lúd, legyen kövér:

Igényeltem olyan kártyát, amivel a neten is tudok fizetni, mert a számlához járó bankkártyán csak 4 számjegy szerepel és a kártyaellenőrző kód is lemaradt. Nos, ez viszonylag hamar lezajlott, szóltam, fizettem, egy hét múlva megkaptam. Viszont a feltöltése (lévén ún. Prepaid kártya) nem egyszerű: először át kell utalnom a kívánt összeget a dollárszámlára, aztán megkeresnem a kártya feltöltése linket (nem először csinálom, de még mindig nem találom elsőre, tehát nagyon átlátható a bank online felülete), és miután ez megvan, használható. Persze ha forintban szeretnék fizetni és elveszem az árfolyamok rengetegében, és véletlenül kevesebb pénzzel töltöm fel, kezdhetem újra a procedúrát.

1 megjegyzés: