2010. június 5., szombat

Le Chef - Welcome Lebanon

Végre fényképezővel a kezemben mentem el a kedvenc éttermembe, ezt régóta tervezem.
Az étterem Bejrút "Ráday utcájában" van, de már a körúthoz közel érdemes elképzelni. Van egy főpincér, aki mindenkire emlékszik, mindig készségesen elmagyarázza
az étlapot, ami egyébként elég kusza és franciául van. De a fő attrakciója a "Velkám" és a "Velkám Lebanon" üvöltése ("to" nélkül és "E"-vel, az itt elterjedt szófordulat, több helyen hallottam), ha valakit meglát vacillálni az utcán, rögtön üvölt, de gyakran csak úgy hobbiból is. Megkértem, hogy kiabáljon egyet videóra is, íme:

Egyébként oklevele van a "Welcome" szó kizárólagos használatáról két nyelven is, az függ a falon a felirat két oldalán.
Na de nézzük a menüt. Ahogy leül az ember, azaz még a rendelés előtt hoznak egy palack vizet, olivabogyót, mentát, újhagymát, citromot, retket és arab kenyeret (zatta) rágcsálni. Ez az úgynevezett "mezze". Ez ingyen van. Az oliva elég keserű, de azt hiszem, itt ez a természetes, mert elég sok helyen belefutottam.
A szokásos lencselevessel kezdtem, ebbe érdemes egy kis citromot is csepegtetni. Nagyon finom, némi krumplival és sok petrezselyemmel.
Ezután Fattoush-sal folytattam, ebbe még szárított kenyeret (arab kenyeret) kell törni. Friss és üde. Találtam egy receptet, de nem az igazi. Sokkal több benne a menta, és az öntet gránátalmaléből a legjobb.

Sajnos Tabbouleh nem volt, pedig azt még jobban szeretem, ez a legautentikusabb libanoni (petrezselyem)saláta. A receptet itt találjátok. Ebbe a salátába is a gánátalma levét ajánlom citrom helyett.
Kebbével folytattam, ami kinézetre desszert, egyébként főétel. A Le Chefben általában jól főznek, de ezzel belenyúltam... Egészen addig nem tudtam, mit eszem, amíg rá nem kerestem. Édeskés volt, leginkább a grízestésztára emlékeztetett. Egyébként bárányhúsból és bulgurból (tört búza) készítik, és állítólag nagyon finom. A recept itt található, valahol az oldal második harmada környékén.

A kávéhoz nem volt bizodalmam, de azt hiszem, azzal el vagyok kényeztetve, de ez már egy másik poszt témája.

1 megjegyzés:

  1. Éééééééés, ugye ide fogsz elvinni minket is, és itt ehetünk majd nagyon finomakat!!! :)

    VálaszTörlés